Pages

October 13, 2010

Kisah Ratu Kanak-Kanak


Siapakah gadis kecil molek ini?
Sampai dianugerahkan Ratu Kanak-kanak...
cpmey kan bdak ni...
tpi sian dia... dah lama mati...
bwu 6 tahun...
kompem msok syurga...
walaupun cerita ini dah lama berlalu...
walaupun sya bwu je tahu...
tapi, sape x sian ngan bdak yang comey ni??
kene bunuh di usia kecil...

Nah,, biar sya bagi kowunk tgok & baca

MISTERI PEMBUNUHAN JONBENET RAMSEY

Emel yang dihantarnya penuh dengan rayuan dan curahan perasaan. Ia lebih kepada surat cinta daripada seorang lelaki kepada gadis pujaannya. Gadis yang tidak boleh dimilikinya kerana halangan 'jarak'.

Namun anehnya, semua surat itu ditulis oleh seorang guru sekolah, John Mark Karr sebagai luahan rasa cintanya kepada gadis cilik berusia 6 tahun.

Bertambah aneh, lelaki yang ternyata sangat mencintai JonBenet Patricia Ramsey menerusi luahan perasaannya itu turut mengaku dia juga yang membunuh JonBenet hampir 10 tahun lalu.

Kini, apa sahaja yang ditulisnya menjadi tajuk utama perbincangan hangat terutama di tempat asalnya di Boulder, Colorado, Amerika Syarikat (AS).

Para penyiasat kini sibuk menghubungi bekas teman-teman sekolah Karr. Semuanya kerana buku tahunan sekolahnya yang ditandatangani lebih 20 tahun lalu.

Dalam buku tahunan sekolah pada tahun 1982, Karr menamatkan perutusan dengan kata-kata: "Apa pun, pada masa hadapan, mungkin saya akan menjadi seorang penakluk dan hidup dalam aman damai."

Siasatan terbaru itu adalah untuk mencari jawapan kepada penemuan satu nota di tingkat bawah tanah rumah JonBenet yang ditandatangani dengan 'S.B.T.C'.

Para penyiasat cuba mencari jawapan sama ada 'S.B.T.C' yang mungkin bermaksud shall be the conqueror atau 'mungkin menjadi penakluk'.

Akhbar Rocky Mountain News di Colorado turut menyiarkan sedutan beberapa e-mel yang dihantar oleh Karr kepada seorang Profesor Kewartawanan di Universiti Colorado, Michael Tracey. Profesor itu turut mengeluarkan beberapa dokumentari mengenai kes JonBenet.

"Sayangku, buah hatiku, JonBenet. Aku sangat menyayangi dan akan terus mencintaimu selama-lamanya. Aku berdoa semoga kamu boleh mendengar suara ini, yang sentiasa memanggil namamu daripada dalam kegelapan ini. Kegelapan yang kini memisahkan kita," kata Karr.

Tulisan itu adalah satu daripada e-mel Karr yang dihantar kepada Tracey pada 23 Disember 2005 , tidak lama sebelum ulang tahun ke-9 kematian JonBenet.

"Kadang-kadang gadis-gadis kecil itu lebih rapat dengan saya berbanding ibu bapa mereka atau orang lain di dalam hidup mereka. Apabila saya mengatakan saya adalah orang paling rapat dengan JonBenet, mungkin kini anda lebih memahaminya," kata dalam satu e-mel lain.

Menurut Lin Wood, peguam keluarga Ramsey, pihak polis pernah bertanya kepada ibu JonBenet, Patsy Ramsey sama ada dia bersedia bertemu Karr dan wanita itu telah bersetuju.

"Bagaimanapun Patsy, meninggal dunia pada Jun 2006 kerana kanser ovari sebelum siasatan itu diteruskan," kata Wood. Patsy pernah menjadi Ratu Cantik West Virginia pada 1977.


kesian kan kanak-kanak itu....
susah juga jadi orang cantik kan...
oleh itu, bersyukurlah perempuan yang tak cantik kerana kamu tidak akan mengalami cabaran yang hebat...

2 comments:

Zik said...

mcm patung Barbie la....
comel....

i'm the barbie girl,
in the barbie world,
it's fantastic,
it's a plastic...

Aisyah humaira said...

haah..
mmg comey sngt lah...

Related Posts with Thumbnails