Pages

April 18, 2014

Biarkan ia mengalir



Menjadi seorang yang tabah terlalu sukar. Kerana apa ? kerana anda perlu melalui fasa-fasa kehidupan yang terlalu penat dengan duri di sepanjang jalan. Luka-luka di tubuh badanmu adalah satu perkara biasa. Belum lagi duri itu tercucuk dalam ke dalam kulitmu dan membuatkan mu menangis. Begitu juga hati dan ketabahan. Jika hati kita mampu merasai ketabahan itu , maka bersyukurlah.

Jujur , aku begitu . aku cuba menjadi seorang yang tabah dan kuat di hadapan mata-mata yang memandang. Aku benci menjadi lemah dihadapan mereka kerana aku merasakan aku seorang yang tidak berguna. Aku tidak suka menunjukkan riak kecewa , sedih mahupun sakit kerana aku tidak suka mereka berfikir bahawa aku seorang yang lemah . Tak ! Aku tak lemah.

Pemaaf , memang adalah sifat aku . Tetapi memaafkan orang yang menyakiti aku dan membuatkan hatiku bengkak sangatlah sukar. Bukan kerana apa, aku bukan Nabi mampu memaafkan orang yang berbuat jahat dengannya. Aku memang tidak mampu. Walau bagaimanapun , perlu tahu aku juga punya hati dan perasaan. Mungkin aku boleh tidur dan bangun dengan jiwa yang segar. yang tidak langsung ingat akan kesakitan sebelum ini .

Sensitif , aku juga sensitif. Bukan semua benda aku tak suka tapi aku sensitif dalam bab-bab yang buat aku akan jadi lebih rendah diri. Aku tak suka orang kata aku gemuk sedangkan aku sedar itu memang aku. Tapi aku sedar , semua manusia mempunya mulut untuk berkata-kata. tapi tidak kah kau tahu bahawa mulut itu lah adalah benda paling tajam di dunia.

Entahlah , aku rasa pelik bila tulis post ni sebab aku tak tahu nak cakap apa tapi sekarang jiwa aku macam semacam dan buat aku jadi lemah dan tidak bermaya. sebab kawan . ya , sebab kawan . Kadang-kadang kepercayaan itu sukar diperkatakan. Aku tak akui bahawa aku juga percaya pada seseorang dan aku juga kurang percaya. Tetapi bila mana aku percaya terhadapnya , bila sekali dia buat sesuatu yang kita tidak ingin sekali melihat , itu membuatkan aku jadi kurang kepercayaan.

Pernah aku ditanya , aku punya sahabat baik ? Dan ketika aku tergagap-gagap untuk menjawabnya. akhirnya aku mengatakan tidak . Ya , memang aku tidak punya sahabat baik. Sebab aku masih belum jumpa . Aku ramai kawan baik tapi tak ada pun yang sahabat baik aku. Kawan dan sahabat walaupun maksudnya sama tapi mempunya pemahaman yang berlainan. Seorang sahabat , bukan nya ketika gembira dia ada , ketika sedih dia ada , ketika kita susah dia ada , ketika kita gementar dia ada . Aku tak merasakan itu sebagai sahabat. Sahabat yang benar-benar aku merasakan bilamana dia tidak langsung mengungkit apa yang dia pernah lakukan .

Post ni macam post yang carca marba . Aku tak tahu nak luahkan apa kat sini . Aku tak ada diari pun jadi aku tulis kat blog ajelah  Kalau bosan , jangan baca . Sebab post ni tak bagi manfaat pun . baik korang bukak blog ANGEL PAKAI GUCCI . lagi bagus . pahala dapat .

Akhirnya bila aku tulis kat sini , aku jadi tenang . Biarkan perasaan itu mengalir bak air sungai . Tidak perlu kat kaut kembali kelak kau akan menyesal di kemudian hari . Sentiasa senyum :D

March 29, 2014

The Files of Young Kindaichi - The Prison Cram School Murder Case

Assalamualaikum. Hai Hai Hai . Hari ni aku rasa sangat teruja plus gembira plus tak tau nak kata apa. Ntah hape hape ntah. Orang sibuk study , kita pulak suka suki je menyibukkan diri kat depan tv 7 tadi. Kebetulan tadi aku bosan sangat , aku main tukar-tukar siaran dengan selambanya tanpa ada erti serba salah sebab yang tengok tv aku sorang je pun. So , tv tu ibarat aku yang punya . Muahaha. Tiba-tiba aku buka Tv 7 dan ternampak cerita ini. Mula-mula aku nak tukar tapi tiba-tiba orang dalam cerita tu sebut Malaysia. Huuuu? MALAYSIA? Amboi , buat filem kat Malaysia nampak nya.


 Tadaaa ~ kalau korang perasan , latar belakang tu lantar belakang hutan dekat Malaysia laa. Aku tak tahu dia buat kat mana tapi bila mana mereka nak pergi satu tempat tu. mereka kena naik sampan panjang . Aku boleh rasa yang mereka buat dekat Sabah atau Sarawak sebab kat sana selalu je banyak Sampan . Seronok ceritanya . Cerita pasal detektif. Aku tak tahu nak download kat mana ? Siapa tahuuu ? Kalau tahu bagitau la . Nanti kita belanja choki choki perisa banana (macam ada je) -.- Meh baca sinopsis nye. Tapi bahasa inggeris lah . Kalau nak bahasa melayu , sila translate sendiri laaaa.

" Cast: Yamada Ryosuke, Kawaguchi Haruna, Arioka Daiki, Wu Zun, Nichkhun, Narimiya Hiroki, Kitamura Kazuki, Haru, Kurihara Rui, Miyoshi Ayaka, Ryu, Lin Bo Hong, Jeannie
Synopsis: Kindaichi Hajime (Yamada Ryosuke), childhood friend Nanase Miyuki (Kawaguchi Haruna) and junior Saki Ryuji (Arioka Daiki) join Gokumon Preparatory School’s summer training camp. Gokumon Preparatory School’s main campus is in Taiwan and is known as a school with a good track record. Saki participated in the camp last year too. The three of them visit Gokumon Preparatory School for a briefing on the training camp. At that moment, an emergency bell rings and a female’s screams can be heard. Kindaichi and the others rush over to the location, only to discover that a high school student called Moroi Ren is dead. There are small nicks and traces of blood on the fingertips of Moroi’s dead body. It turns out that Moroi died because his finger had been pricked by a needle smeared with poison. The police deduce that it was a random murder targeted at preparatory school students. However, Kindaichi explains that it was a premeditated murder targeted at Moroi. Meanwhile, Kindaichi meets detective Byron Lee (Wu Zun) again. They had solved the Kowloon treasure case together in Hong Kong last year. Detective Lee is after Takato Yoichi (Narimiya Hiroki), a criminal called Hell’s Puppeteer who is on the international wanted list. In recent years, Takato has carried out a series of unusual murders that have gone unsolved in different Asian countries. The Kowloon treasure case was also masterminded by him. A few days ago, a spooky marionette was sent to Detective Lee. The marionette had a riddle “Japan Gokumon Preparatory School Training Camp Game Death” and came with a letter bearing Kindaichi’s name. Because the method employed in the murder at Gokumon Preparatory School closely resembles Takato’s modus operandi, Detective Lee suspects Takato manipulated this. Kindaichi guesses that Takato is plotting a crime set in Gokumon Preparatory School as a challenge to him and heads to the training camp in Malaysia. When they arrive in Malaysia, they and the camp’s participants are divided into humanities and sciences. The location of the camp is a lodge in a jungle. The humanities participants are taken to the Sun Lodge while the sciences partipants are taken to Moonlight Lodge. Besides Kindaichi and Saki, the other humanities participants are Chen Zheng Long (Ryu), Shikibu Kiyoko (Miyoshi Ayaka), Nakayashiki Manabu (Maeda Goki), Kirisawa Toru (Kurihara Rui) and Hama Akiko (Haru). The sciences participants are Miyuki, Mei Suyin (Jeannie) and Lin Zhi Sheng (Lin Bo Hong). The teachers in charge of humanities are Dojima Kohei (Kasahara Hideyuki) and Akao Ichiyo. Akao’s face has a huge scar from a burn and he wears a scary mask. The teacher in charge of science is Ujie Takayuki (Kitamura Kazuki), who is also the person in charge of this camp. Detective Lee infiltrates the camp disguised as a temporary science teacher. On the second day of the camp, incidents happen. Students vanish one after another and a strange-looking dead body is soon found. Saki brings up the name of a former Gokumon Preparatory School student Ma Taichi (Nichkhun) in connection with this series of murders. Taichi, who had been the target of bullying, died mysteriously last year … … Thus the battle between Takato and Kindaichi ends like this … …"



(comel pulak .)

Ending cerita ni tiba-tiba ada muka Amy Mastura. Aku ternganga . Tapi memang betul la kat Malaysia sebab aku dengar Amy Mastura cakap melayu. Tak kan nak cakap korea pulaaak.  Tapi ending dia kat KL . Aku jelous betul lah . Kenapa la lambat tahu pasal cerita ni . Hadede .Cerita ni baru sahaja ditayangkan pada bulan Januari tahun ini. Tapi sampai Malaysia pada bulan 3 ini. Sedih sungguh. Kalau boleh nak tengok lagi cerita ini. Satu lagi , betul ke tak ada lodge kat tengah-tengah hutan tu . ;o

Tadi cari-cari. Terjumpa pulak tempat download. Tapi aku tak boleh download. Siapa boleh tolong download kann ? Haihhhh

[DOWNLOAD] Credit to : heysayjumplounge.blogspot.com


- STRESS exam around the corner - May god bless me . T_T -
Related Posts with Thumbnails